
Training Loyaliteit en klantenbinding
Lesgeld

Klantloyaliteit is essentieel, maar niet vanzelfsprekend. Een goed doordachte customer journey én het werken aan de klantrelatie spelen hierin een belangrijke rol. Besteed jij voldoende aandacht aan de care-fase? Met andere woorden: hoe zorg je ervoor dat klanten zich tevreden, betrokken en gewaardeerd voelen en hierdoor langer blijven en sterker groeien? In hoeverre zijn jouw (online) marketingactiviteiten hier al op afgestemd en heb je hier doelstellingen op geformuleerd?
In deze tr
Klantloyaliteit is essentieel, maar niet vanzelfsprekend. Een goed doordachte customer journey én het werken aan de klantrelatie spelen hierin een belangrijke rol. Besteed jij voldoende aandacht aan de care-fase? Met andere woorden: hoe zorg je ervoor dat klanten zich tevreden, betrokken en gewaardeerd voelen en hierdoor langer blijven en sterker groeien? In hoeverre zijn jouw (online) marketingactiviteiten hier al op afgestemd en heb je hier doelstellingen op geformuleerd?
In deze training maak je kennis met de complete wereld van klantloyaliteit en de toepassing ervan binnen je marketing mix, communicatie, sales en support. Wat is loyaliteit en hoe krijg je er grip op? Welke afwegingen zijn essentieel bij de keuze voor een loyaliteitscampagne of -programma? Wat zijn de universele bouwstenen ervan, op welke succesfactoren kun je sturen en hoe omzeil je bekende valkuilen?
Aan het eind van de training heb je het loyaliteitsprofiel van jouw organisatie opgesteld en toegepast. Je weet hierdoor of of en welke vorm(en) van loyaliteitsmarketing bij jouw organisatie passen en hoe je direct aan de slag kunt met het opzetten van je (eerste) campagne of programma!
De training Loyaliteit en klantenbinding is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in, adviseert over en/of verantwoordelijk is voor klantbinding, retentiemarketing, retentiestrategieën, customer engagement, customer experiences en/of loyaliteitsmarketing in hun organisatie. Ook voor professionals die werkzaam zijn bij organisaties die een loyaliteitsprogramma hebben of overwegen is dit een interessante training.
Denk aan: (online) marketeers, communicatiemedewerkers, customer experience specialisten, customer service medewerkers of projectmanagers.
- Je begrijpt wat klantloyaliteit is en de meerwaarde ervan voor organisaties
- Je weet hoe loyaliteit ontstaat en de wijze waarop het beïnvloed kan worden
- Je kent de toegevoegde waarde en beperkingen van loyaliteitsmarketing
- Je kent de basisprincipes van loyaliteitsmarketing en de diverse vormen van (belonings)programma’s en -campagnes
- Je hebt een loyaliteitsprofiel voor je eigen business context/organisatie opgesteld
- Je hebt richtinggevende keuzes gemaakt over loyaliteitsmarketing voor jouw organisatie
- Je hebt de handvatten om je collega’s, directie of MT uit te leggen of en hoe jullie een start kunnen maken met loyaliteitsmarketing.
Tijdens de training Loyaliteit en klantenbinding komen de volgende onderwerpen aan bod:
Deel 1: grip op klantloyaliteit
- Essentie van loyaliteit
- Het ‘Loyal Tree’ model
- Baten van loyaliteit (Loyal Fruits)
- Beïnvloeders van loyaliteit (Loyal Roots)
- Wat is het loyaliteitsprofiel van ‘onze’ organisatie?
Deel 2: toepassing van loyaliteitsmarketing
- Essentie van loyaliteitsmarketing
- Het ‘Loyalty Marketing DNA’ model
- Het ‘World of Loyalty Marketing’ model
- Programs (above the line) vs Campaigns (below the line)
- Loyaliteit programma’s (vormen, voorbeelden en overwegingen)
- Loyaliteitscampagnes (vormen, voorbeelden en overwegingen)
- Welke LM vormen passen bij ‘ons’ loyaliteitsprofiel?
