
Social media advertising
Lesgeld
Dit zijn de totale kosten!
Hierin zit niet alleen jouw persoonlijke online leeromgeving, maar ook de begeleiding van een coach uit het vakgebied. Jouw coach zal tijdens de duur van deze opleiding (maximaal 6 weken) jouw praktijkopdrachten controleren en feedback geven. Ook beantwoordt hij/zij tussendoor jouw vragen.
Nadat je het examen hebt gedaan, kun je jouw leeromgeving nog blijven raadplegen. Je hebt namelijk vanaf de ontvangst van jouw inloggegevens in totaal 12 maanden toegang tot jouw persoonlijke leeromgeving. Dit alles zit in de totale kosten!

Wat kun je verwachten
In 6 weken leer je hoe je kunt adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Snapchat en Twitter.
Je begint met het bepalen van jouw contentstrategie en doelstellingen om vervolgens de technische zaken in te richten, zoals de koppeling van de pixels en tags. Met een advertentiestrategie en budget per kanaal kies je de juiste campagnetype voor de verschillende doelstellingen. De praktijkopdrachten die je ti
Wat kun je verwachten
In 6 weken leer je hoe je kunt adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Snapchat en Twitter.
Je begint met het bepalen van jouw contentstrategie en doelstellingen om vervolgens de technische zaken in te richten, zoals de koppeling van de pixels en tags. Met een advertentiestrategie en budget per kanaal kies je de juiste campagnetype voor de verschillende doelstellingen. De praktijkopdrachten die je tijdens deze cursus krijgt en uitvoert voor minimaal 4 van de kanalen, maak je direct voor jouw onderneming of het bedrijf waar je werkt. Je past wat je leert zodoende direct toe in de praktijk en voor de business.
Onderwerpen
1. Bepaal de doelgroep(en) en stel een contentstrategie op.
2. Kies welk kanaal je voor welke doelgroep gaat gebruiken.
3. Installeer de verschillende pixels en tags op jouw website.
4. Bepaal per kanaal de campagnedoelstelling.
5. Beheer campagnes.
Startdata
Met deze e-learning cursus kun je in overleg op korte termijn starten. Reserveer per week 6 uur om deze cursus in 6 weken af te kunnen ronden. Wanneer je begint, ontvang je inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof en praktijkopdrachten.
Begeleiding
Tijdens de duur van deze cursus toetst de coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten en begeleidt hij/zij je in het leerproces door jouw vragen te beantwoorden. Aan het begin van deze cursus kun je deelnemen aan een online sessie met medecursisten van alle social media cursussen die een coach geeft. Deze cursus advertising duurt 6 weken en daarom kun je, als je dat wenst, ook nog een 1-op-1 online contactmoment plannen met jouw coach. Je zou dan bijvoorbeeld een praktijkopdracht gedetailleerder samen kunnen doornemen. Nadat jouw praktijkopdrachten zijn goedgekeurd, kun je het examen maken. Als je zowel de praktijkopdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Dutch MarketingAcademy.
Voor wie
Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen die kennis wil maken met het adverteren via de verschillende social media kanalen. Voor deze cursus is geen voorkennis van adverteren nodig. Juist als je nog nooit een advertentie op een social media kanaal hebt geplaatst, is deze cursus iets voor jou.
Als je van plan bent om via meerdere kanalen te gaan adverteren en weet je nog niet hoe dat moet, dan sluit deze cursus goed aan. Wil jij je richten op een specifiek kanaal zoals LinkedIn of Instagram? Kies dan voor de cursus die zich specifiek op dat social media kanaal richt. Deze advertising cursus gaat over adverteren op verschillende kanalen. Als je een cursus kiest die gaat over één specifiek social media kanaal, dan wordt naast het plaatsen van een advertentie ook het plaatsen van een organische post behandeld. Neem hiervoor een kijkje bij de andere cursussen van Dutch Marketing Academy.



