Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Social media advertising
terug naar zoekresultaten

Social media advertising

Deelnemerskosten
€ 1.512,50 incl. BTW

Lesgeld

€ 1.250,00
Totaal excl. BTW
€ 1.250,00
BTW
€ 262,50
Totaal incl. BTW
€ 1.512,50
Startdata in een groep op locatie en online
Ieder moment te starten
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen specifieke vooropleiding voor nodig.
Leer in korte tijd hoe je op diverse social media platforms effectieve advertenties plaatst en je bereik vergroot. Start vandaag nog en gebruik de kracht van social media!
Deze video geeft een beeld van het leertraject
play button
Leer het vak van marketeers
Leer het vak van marketeers

Wat kun je verwachten

In 6 weken leer je hoe je kunt adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Snapchat en Twitter.

 

Je begint met het bepalen van jouw contentstrategie en doelstellingen om vervolgens de technische zaken in te richten, zoals de koppeling van de pixels en tags. Met een advertentiestrategie en budget per kanaal kies je de juiste campagnetype voor de verschillende doelstellingen. De praktijkopdrachten die je ti

...

Wat kun je verwachten

In 6 weken leer je hoe je kunt adverteren op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok, Snapchat en Twitter.

 

Je begint met het bepalen van jouw contentstrategie en doelstellingen om vervolgens de technische zaken in te richten, zoals de koppeling van de pixels en tags. Met een advertentiestrategie en budget per kanaal kies je de juiste campagnetype voor de verschillende doelstellingen. De praktijkopdrachten die je tijdens deze cursus krijgt en uitvoert voor minimaal 4 van de kanalen, maak je direct voor jouw onderneming of het bedrijf waar je werkt. Je past wat je leert zodoende direct toe in de praktijk en voor de business. 

 

Onderwerpen

1. Bepaal de doelgroep(en) en stel een contentstrategie op.

2. Kies welk kanaal je voor welke doelgroep gaat gebruiken.

3. Installeer de verschillende pixels en tags op jouw website.

4. Bepaal per kanaal de campagnedoelstelling.

5. Beheer campagnes.

 

Startdata
Met deze e-learning cursus kun je in overleg op korte termijn starten. Reserveer per week 6 uur om deze cursus in 6 weken af te kunnen ronden. Wanneer je begint, ontvang je inloggegevens voor een persoonlijke online leeromgeving met lesstof en praktijkopdrachten. 

  

Begeleiding

Tijdens de duur van deze cursus toetst de coach de door jou gemaakte praktijkopdrachten en begeleidt hij/zij je in het leerproces door jouw vragen te beantwoorden. Aan het begin van deze cursus kun je deelnemen aan een online sessie met medecursisten van alle social media cursussen die een coach geeft. Deze cursus advertising duurt 6 weken en daarom kun je, als je dat wenst, ook nog een 1-op-1 online contactmoment plannen met jouw coach. Je zou dan bijvoorbeeld een praktijkopdracht gedetailleerder samen kunnen doornemen. Nadat jouw praktijkopdrachten zijn goedgekeurd, kun je het examen maken. Als je zowel de praktijkopdrachten als het examen succesvol hebt afgerond, ontvang je een certificaat van Dutch MarketingAcademy.

 

Voor wie

Dutch Marketing Academy maakt het vak van online marketing toegankelijk voor iedereen die kennis wil maken met het adverteren via de verschillende social media kanalen. Voor deze cursus is geen voorkennis van adverteren nodig. Juist als je nog nooit een advertentie op een social media kanaal hebt geplaatst, is deze cursus iets voor jou.

 

Als je van plan bent om via meerdere kanalen te gaan adverteren en weet je nog niet hoe dat moet, dan sluit deze cursus goed aan. Wil jij je richten op een specifiek kanaal zoals LinkedIn of Instagram? Kies dan voor de cursus die zich specifiek op dat social media kanaal richt. Deze advertising cursus gaat over adverteren op verschillende kanalen. Als je een cursus kiest die gaat over één specifiek social media kanaal, dan wordt naast het plaatsen van een advertentie ook het plaatsen van een organische post behandeld. Neem hiervoor een kijkje bij de andere cursussen van Dutch Marketing Academy.

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Vakopleiding
Opleidingsmethode
E-learning
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat is voorzien van het NRTO-keurmerk
Opleidingsduur
6 weken
Min. deelnemers
1
Max. deelnemers
60
Studiebelastingsuren
6 per week
Taal in opleiding
Nederlands
Subsidies en budgetten
Regeling tijdelijk scholingsbudget UWV
Trainer(s) / Docent(en)
Maaike Vennik
Begeleider

“Graag deel ik mijn ervaring en kennis met jou zodat jij ook het maximale uit social media kan halen. Door op de juiste manier online zichtbaar te zijn en waarde te delen kun je jouw publiek bereiken. Ook zal je de juiste mensen aantrekken die bij jou en jouw merk passen." Maaike Vennik

Petrouska van Loon
Trainer

Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics. "Sámen met de klant werk ik aan online succes. Daar zijn we bij de Academy goed in en dat vinden wij leuk." Petrouska van Loon

Lorenzo Sendar
Docent

“Wil jij een baan waarin je elke dag jouw toegevoegde waarde binnen een bedrijf kan laten zien? Wil je klanten overhalen om te kiezen voor jouw bedrijf? Ga dan aan de slag met de opleiding Online Marketeer. Niets baan van de toekomst! Maar een baan van het hier en nu. Een goede Online Marketeer is onmisbaar binnen elke organisatie. Dat wil jij toch ook? Ik geef je de praktische handvatten om verder te komen in je ontwikkeling en gereed te maken voor je vervolgstappen op de arbeidsmarkt.” Coach Lorenzo Sendar

Emma Haasnoot
Begeleider

“In mijn werk zie ik dat met social media marketing een doelgroep heel gericht bereikt kan worden. Dit resulteert in een stijging van de online business.” Coach, Emma Haasnoot

Contactpersoon voor opleiding
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.
Aanbieder
Dutch Marketing Academy maakt het online vak toegankelijk voor iedereen. Wij bieden een opleiding en diverse losse cursussen en trainingen aan met begeleiding van ervaren online marketeers.
Dutch Marketing Academy
Dutch Marketing Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
Contact met deze opleider
Petrouska van Loon
Organisatie
Dutch Marketing Academy
Functie
Trainer
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Petrouska is een ervaren Marketing trainer. De afgelopen 20 jaar heeft zij honderden bedrijven getraind op het gebied van social media, Google Ads en Google Analytics.