
Systemisch Coachen
Lesgeld
– BTW-vrijgesteld
– Gespreid betalen mogelijk (geef dit aan bij aanmelding)
Opleidingstijden zijn van 10.00-17.00 uur.
Inclusief:
Persoonlijke 1-op-1 begeleiding
Koffie, thee & lunch
Uitgebreide syllabus
Certificaat van deelname bij 100% aanwezigheid
Inhoud
WAT IS SYSTEMISCH COACHEN?
Systemisch coaching richt zich met name op de omgeving en de (familiaire) achtergrond van de client. De cliënt wordt niet alleen als individu gezien, maar als iemand die onderdeel uitmaakt van verschillende systemen.
Tijdens een systemische coaching sessie gaan de coach en cliënt samen op onderzoek uit om verborgen patronen en dynamieken uit de familie van herkomst, partnerrelatie(s), of werkomgeving aan het licht te brengen en te begrijpen. Door deze patronen en dynamieken te begrijpen, wordt het voor de cliënt mogelijk om deze op een effectieve manier te hanteren en te veranderen. Systemisch coachen is een vorm van coaching die diepgaand werkt en vergelijkbaar is met het effect dat bereikt wordt bij een opstelling, door te kijken naar de systemische patronen. Tijdens systemisch coachen worden niet alleen veel mogelijkheden voor de cliënt gecreëerd, maar wordt ook een andere, diepere dimensie toegevoegd aan de beleving van de coach bij het werk. Dit leidt tot een betere kwaliteit van de coaching sessies en duurzame veranderingen voor de cliënt.
Het doel:
Het doel van systemisch coachen is om zicht te krijgen op de interacties van de cliënt met zijn of haar systemen en de samenhang met de coachvraag. Er wordt gekeken welke positie de cliënt heeft ingenomen en welke belangrijke patronen er vanuit het verleden zijn ‘ingesleten’. Vervolgens wordt gekeken hoe de cliënt weer meer in de eigen kracht kan komen. Door het erkennen en integreren van herkomst en verbinding openen zich nieuwe wegen voor veranderingen.
Deze vorm van coaching is geschikt voor cliënten die er de voorkeur aan geven om individueel te werken in plaats van in een groep. Systemisch coac
Inhoud
WAT IS SYSTEMISCH COACHEN?
Systemisch coaching richt zich met name op de omgeving en de (familiaire) achtergrond van de client. De cliënt wordt niet alleen als individu gezien, maar als iemand die onderdeel uitmaakt van verschillende systemen.
Tijdens een systemische coaching sessie gaan de coach en cliënt samen op onderzoek uit om verborgen patronen en dynamieken uit de familie van herkomst, partnerrelatie(s), of werkomgeving aan het licht te brengen en te begrijpen. Door deze patronen en dynamieken te begrijpen, wordt het voor de cliënt mogelijk om deze op een effectieve manier te hanteren en te veranderen. Systemisch coachen is een vorm van coaching die diepgaand werkt en vergelijkbaar is met het effect dat bereikt wordt bij een opstelling, door te kijken naar de systemische patronen. Tijdens systemisch coachen worden niet alleen veel mogelijkheden voor de cliënt gecreëerd, maar wordt ook een andere, diepere dimensie toegevoegd aan de beleving van de coach bij het werk. Dit leidt tot een betere kwaliteit van de coaching sessies en duurzame veranderingen voor de cliënt.
Het doel:
Het doel van systemisch coachen is om zicht te krijgen op de interacties van de cliënt met zijn of haar systemen en de samenhang met de coachvraag. Er wordt gekeken welke positie de cliënt heeft ingenomen en welke belangrijke patronen er vanuit het verleden zijn ‘ingesleten’. Vervolgens wordt gekeken hoe de cliënt weer meer in de eigen kracht kan komen. Door het erkennen en integreren van herkomst en verbinding openen zich nieuwe wegen voor veranderingen.
Deze vorm van coaching is geschikt voor cliënten die er de voorkeur aan geven om individueel te werken in plaats van in een groep. Systemisch coachen kan een aanvulling zijn op andere coach-methodieken.
De training:
Tijdens 4 intensieve dagen leer je hoe je systemisch coachen kunt toepassen in jouw praktijk. Of je nu de systemische inzichten in jouw professionele omgeving wilt gebruiken of de methode wilt inzetten als coach.
Voor wie:
- Coaches en trainers die hun vaardigheden en het palet aan mogelijke interventies willen verbreden
- Leiders en managers die meer invloed willen hebben op medewerkers en teams
- Hulpverleners die een breder perspectief willen ontwikkelen

