Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

Home Alle Opleidingen
Conversiespecialist | SEO, Conversieoptimalisatie en Usability
terug naar zoekresultaten

Conversiespecialist | SEO, Conversieoptimalisatie en Usability

Deelnemerskosten
€ 4.598,00 incl. BTW

Lesgeld

€ 3.800,00
Totaal excl. BTW
€ 3.800,00
BTW
€ 798,00
Totaal incl. BTW
€ 4.598,00
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Utrecht
Start: 26-05-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 10-09-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 13-10-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 27-11-2025
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Kijk vanuit verschillende invalshoeken naar conversie en verbeter je online effectiviteit.
Conversiespecialist | SEO, Conversieoptimalisatie en Usability
Conversiespecialist | SEO, Conversieoptimalisatie en Usability

Conversie is ht doel vancommercile organisaties. En daarmeeook van hun websites: het is de bedoeling datbezoekers iets kopen, contact opnemen of zich inschrijven. Tijdens deze CRO opleiding (Conversion Rate Optimisation) leer je hoe je de effectiviteit van een website substantieel kunt verhogen. Aan de hand van praktische opdrachten en heldere voorbeelden maak je kennis met de vakgebieden die het succes van een sitebepalen:zoekmachineoptimalisatie (SEO), conversieoptimalisatie en usability.Zo

...

Conversie is ht doel vancommercile organisaties. En daarmeeook van hun websites: het is de bedoeling datbezoekers iets kopen, contact opnemen of zich inschrijven. Tijdens deze CRO opleiding (Conversion Rate Optimisation) leer je hoe je de effectiviteit van een website substantieel kunt verhogen. Aan de hand van praktische opdrachten en heldere voorbeelden maak je kennis met de vakgebieden die het succes van een sitebepalen:zoekmachineoptimalisatie (SEO), conversieoptimalisatie en usability.Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding Conversiespecialist bestaat uit zes trainingsdagen en vier trainingen die op elkaar aansluiten:Zoekmachineoptimalisatie (SEO)ConversieoptimalisatieUsabilityPersuasive Copywriting

 

Programma van de opleiding Conversiespecialist (CRO)

 

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag - Design & Beïnvloeding

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend - AI & Datagedreven CRO

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag - Testen & Implementeren

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
  • Bespreken individuele conversieplannen

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
  • Bespreken individuele conversieplannen

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

Middag

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

Middag

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

Middag

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

Middag

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

Middag

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

Middag

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag - Design & Beïnvloeding

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend - AI & Datagedreven CRO

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag - Testen & Implementeren

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
  • Bespreken individuele conversieplannen

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend - Basis Conversieoptimalisatie

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag - Design & Beïnvloeding

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend - AI & Datagedreven CRO

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag - Testen & Implementeren

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
  • Bespreken individuele conversieplannen

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

Middag

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

Middag

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) continu kleine aanpassingen kunt doorvoeren om de conversies te verhogen
  • Bespreken individuele conversieplannen

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO) en Online Personalisatie?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen op convserieverbetering
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen bepalen en oefeningen

Middag

  • Verbeteen an usability & design
  • Hoe je relevantie en waarde aan je klant biedt
  • Online persuasion: hoe je jouw online bezoekers beïnvloedt

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Wat zien je klanten en wat zijn hun doelen? Op welke wijze kun je ze beïnvloeden in hun klantreis?

Middag

  • Personalisatie: hoe je rekening houdt met verschillende koop- en beslissingsstijlen en je bezoekers de juiste boodschap kunt bieden
  • AB-testen: hoe je door middel van AB-testen (en andere analysetechnieken) conop het Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

Middag

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

Middag

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Conversieoptimalisatie & Personalisatie

Dag 1

Ochtend

  • Wat zijn conversie en Conversion Rate Optimization (CRO)?
  • Voorbeelden en je eigen website beoordelen
  • Funneloptimalisatie
  • Conversiedoelstellingen en oefeningen

Middag

  • Traffic
  • Usability & design
  • Wat zien je klanten, wat zijn hun doelen? Welke persona’s kun je maken?
  • Hoe bied je relevantie en waarde aan je klant?

Dag 2

Ochtend

  • AI-tools inzetten voor CRO
  • Landingspagina’s optimaliseren
  • Klantreis in kaart brengen en optimaliseren

Middag

  • Online persuasion: hoe beïnvloed je jouw online bezoekers?
  • Personalisatie: hoe houd je rekening met verschillende koop- en beslisstijlen?

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Persuasive Copywriting

Ochtend

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

Middag

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Persuasive Copywriting

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Persuasive Copywriting

Ochtend

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

Middag

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Persuasive Copywriting

Ochtend

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

Middag

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

Persuasive Copywriting

Ochtend

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

Middag

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

 

Wat kun je na het volgen van de opleiding Conversiespecialist (CRO)

 

Na afloop heb je de skills om als conversiespecialist aan het werk te gaan. Je kunt onder andere:

  • sites optimaliseren voor SEO, zodat ze meer traffic genereren
  • een contentstrategie opzetten waarmee je meer kansrijk publiek naar je site trekt
  • de vormgeving en interactieve elementen op je site afstemmen op je conversiedoelen
  • de gebruiksvriendelijkheid van je site aanpakken, zodat je minder bezoekers onderweg kwijtraakt
  • het gedrag van je bezoekers beïnvloeden, zodat ze eerder tot conversie overgaan

 

Voor wie is de opleiding Conversiespecialist (CRO) bedoeld?

 

De opleiding is bedoeld voor iedereen die de effectiviteit van een website wil verbeteren en hogere conversiecijfers wil halen. Denk aan:

  • (online) marketeers
  • e-commercespecialisten
  • contentspecialisten
  • seo-experts
  • webredacteurs
  • ondernemers met een eigen site

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Vakopleiding
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Diploma
Naam
Diploma
Opleidingsduur
6 dagen
Aantal lesdagen
6
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Trainer(s) / Docent(en)
Guido Guido Tijmensen
Docent
Guido werkt al meer dan tien jaar in de marketingwereld. Sinds twee jaar is hij eigenaar van Digital Inside, een onlinemarketingbureau in Utrecht. In zijn SEO-trainingen doe je niet alleen praktische oefeningen, maar denk je ook strategisch na over je online vindbaarheid. Guido vindt het belangrijk om constant te blijven leren, want daar word je alleen maar beter van. Wat je volgens hem niét moet doen? Vastroesten in je dagelijkse routine. The sky is the limit!
Daan Daan Boekhoorn
Docent
Daan is (online) marketingstrateeg met meer dan tien jaar ervaring in het vak. Begin 2019 trok hij de stoute schoenen aan en startte hij Converseon, z’n eigen onlinemarketingbureau. Leuk detail: in die periode volgde hij een aantal trainingen en opleidingen bij Competence Factory. Nu is hij zelf trainer. Met rust en humor zorgt hij ervoor dat iedereen zich op z’n gemak voelt in zijn lessen. Daan is triatleet én een echte bourgondiër. Dat combineren is al een uitdaging op zich!
Marlon Marlon Augustijn
Docent
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Eddy Eddy Boeve
Docent
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Ernst de Roos
Docent
Een ervaren, enthousiaste en datagedreven trainer en coach: dat is Ernst ten voeten uit. Hij heeft een achtergrond in bedrijfseconomie, is Business & IT-consultant geweest en heeft gewerkt als IT-manager. De ervaring en kennis die hij heeft opgedaan, deelt-ie nu al een aantal jaar in zijn trainingen. Enthousiast, inspirerend en met veel persoonlijke aandacht geeft Ernst je een inkijkje in de wereld van digital marketing, een vakgebied dat aan de lopende band evolueert. Verwacht daarom nieuwe inzichten in actuele digitale ontwikkelingen, bijvoorbeeld op het gebied van AI, VR, AR en voice. Zijn doel is altijd: let your business perform better in a digital world. En dat merk je!
Felipe Wesbonk
Docent
Met zijn expertise en achtergrond in marketing en neurowetenschap, begrijpt Felipe wat nodig is om teams efficiënter te laten werken en betere resultaten te behalen. Hij optimaliseert marketingactiviteiten en verhoogt de efficiëntie door de juiste AI-tools te integreren in werkprocessen.
Geert Geert Poort
Docent
Geert heeft veel werkervaring bij overheden, profit- en non-profitorganisaties. Daarnaast adviseert hij bedrijven over de inzet van online media. Hij is mede-auteur van het Handboek Online Redactie, een uitgebreid overzicht van alle kennis die een contentspecialist of online professional nodig heeft. Naast z’n werk volgt hij graag cursussen, vooral op het gebied van online communicatie, coaching en didactiek. Ook volgde Geert na z’n studie een opleiding journalistiek, én lessen aan de kunstacademie. De nadruk op zowel woord als beeld is leidend voor zijn werk als trainer.
Contactpersoon voor opleiding
Marianne Noiman
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Clientmanager Learning en Development
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Contact met deze opleider
Jaap van Wijk
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Operationsmanager
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement