Ontdek wat deze opleiding jou kan bieden!

 


 

terug naar zoekresultaten

UX Design

Deelnemerskosten
€ 4.174,50 incl. BTW

Lesgeld

€ 3.450,00
Totaal excl. BTW
€ 3.450,00
BTW
€ 724,50
Totaal incl. BTW
€ 4.174,50
Startdata in een groep op locatie en online
Locatie: Utrecht
Start: 19-05-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 20-06-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 22-07-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 19-08-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 15-09-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 17-10-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 18-11-2025
Toon rooster
Aanmelden
Locatie: Utrecht
Start: 22-12-2025
Toon rooster
Aanmelden
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Leer in zes dagen de basis van UX Design kennen, en visualiseer je eigen concept in Figma.
UX Design
UX Design

Snel professioneel met UX Design aan de slag? Tijdens de opleiding UX Design leer je in zes dagen de basisvan UX, Interaction en Visual Design kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je gaat vooral dingen doen. Je ontwikkelt een creatief strategisch concept voor een app of website die je zelf bedenkt of uitkiest, en maakt daar een prototype van in Figma. Na de opleiding kun je jouw kennis van UX Design inzetten in het bedrijfsleven.Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding UX Design bestaat

...

Snel professioneel met UX Design aan de slag? Tijdens de opleiding UX Design leer je in zes dagen de basisvan UX, Interaction en Visual Design kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je gaat vooral dingen doen. Je ontwikkelt een creatief strategisch concept voor een app of website die je zelf bedenkt of uitkiest, en maakt daar een prototype van in Figma. Na de opleiding kun je jouw kennis van UX Design inzetten in het bedrijfsleven.Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding UX Design bestaat uit zes trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:UX DesignVisual Design met FigmaInteraction DesignBen je klaar met de opleiding UX Design, dankun je verder met UX Design Expert of Webdesign Expert. De trainingen die je al tijdens UX Design hebt gedaan, hoef je dan natuurlijk niet opnieuw te doen. Wel moet je je vervolgopleiding binnen drie jaar afronden.

 

Programma van de opleiding UX Design

 

UX Design

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

Middag

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

Ochtend

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

Middag

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

Middag

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

Ochtend

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

Middag

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

Middag

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

Ochtend

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

Middag

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

College 1

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

College 2

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

College 3

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

College 4

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Interaction Design

Dag 1

College 1

  • De basisprincipes van interaction design
  • Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
  • De geschiedenis van interfaces
  • Voorbeelden van goede interaction designs
  • Trends in het vakgebied
  • Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)

College 2

  • Sitestructuur
  • Casestudies
  • Een interface ontwerpen
  • De navigatie ontwerpen
  • Landingspagina
  • Homepage
  • Productpagina
  • Categoriepagina

Dag 2

College 3

  • Formulieren
  • Check-outs
  • Dashboardapplicatie
  • Facet-filter
  • Navigatie ontwerpen voor mobiel
  • Datavisualisatie
  • Design patterns
  • Interaction style guide

College 4

  • Page description diagrams
  • Wireframes maken
  • Een functioneel ontwerp maken
  • Prototyping
  • Opdracht
  • Presentatie opdracht

Interaction Design

Dag 1

College 1

  • De basisprincipes van interaction design
  • Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
  • De geschiedenis van interfaces
  • Voorbeelden van goede interaction designs
  • Trends in het vakgebied
  • Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)

College 2

  • Sitestructuur
  • Casestudies
  • Een interface ontwerpen
  • De navigatie ontwerpen
  • Landingspagina
  • Homepage
  • Productpagina
  • Categoriepagina

Dag 2

College 3

  • Formulieren
  • Check-outs
  • Dashboardapplicatie
  • Facet-filter
  • Navigatie ontwerpen voor mobiel
  • Datavisualisatie
  • Design patterns
  • Interaction style guide

College 4

  • Page description diagrams
  • Wireframes maken
  • Een functioneel ontwerp maken
  • Prototyping
  • Opdracht
  • Presentatie opdracht

 

Wat kun je na het volgen van de opleiding UX Design

 

  • Je kent de basis van UX, Interaction en Visual Design
  • Je weet hoe je een UX-strategie ontwikkelt
  • Je kunt een design visualiseren
  • Je weet hoe je AI inzet om je werk makkelijker te maken

 

 

Voor wie is de opleiding UX Design bedoeld?

 

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die zich wil oriënteren op UX Design, UI design, webdesign en apps. Bijvoorbeeld grafisch vormgevers, marketeers en mediaprofessionals. En natuurlijk iedereen die bezig is met een nieuwe site of app.

 

Lees meer
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Vakopleiding
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Diploma
Naam
Diploma
Opleidingsduur
6 dagen
Aantal lesdagen
9
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Trainer(s) / Docent(en)
Ruben Ruben Olislagers
Docent
Nadat Ruben z’n eerstegraadsbevoegdheid op de kunstacademie haalde, volgde hij bij Philips een opleiding tot interaction designer. Na vier jaar praktijkervaring bij een full-service internetbedrijf, begon hij in 2002 zijn eigen ontwerpbureau: Design al dente. Ruben geeft al twintig jaar training in UX-design, interaction design, usability, infographics en de UX-tool Sketch.
Eddy Eddy Boeve
Docent
Eddy is een ervaren interaction specialist. Elke dag helpt hij organisaties hun websites te verbeteren. Dat doet hij onder andere door de psychologie van consumenten in de digitale wereld te doorgronden en die inzichten online toe te passen. Hij werkt net zo graag voor profit- als non-profitorganisaties. Vanuit z’n bureau Booming geeft Eddy onder andere advies aan de grootste internetretailers van Nederland.
Mitchel Rijs
Docent
Na de opleiding interactieve vormgeving ging Mitchel aan de slag als UX/UI-designer bij een digital agency. Hier leerde hij in korte tijd veel over design, development, hosting en digital marketing. Hij buigt zich graag over complexe vraagstukken binnen digitale producten. Zo optimaliseert hij de gebruiksvriendelijkheid van het selfservice-portaal en de website en apps van het bedrijf. Hij heeft ervaring met Figma, wireframes, prototypes en interfaces, én weet als geen ander hoe je ideeën pitcht bij een klant. Om z’n kennis uit te breiden, volgde Mitchel de post-hbo-opleiding UX Design Master bij Competence Factory.
Marlon Marlon Augustijn
Docent
Marlon is UX-designer met een achtergrond in webdesign en zoekmachine-optimalisatie. Hij staat al bijna tien jaar aan het roer bij First Aid Marketing. Met gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design helpt hij organisaties en ondernemers online te groeien. Tijdens zijn trainingen deelt hij z'n kennis en ervaringen met zijn cursisten. Zo maakt hij je wegwijs in de wereld van UX design.
Elizabeth van Oers
Docent
Elizabeth heeft tijdens haar studie Industrieel Product Ontwerpen aan de Haagse Hogeschool het ontwerpproces haar eigen gemaakt. Hier leerde ze alles van Design Thinking tot optimalisatie. Na het behalen van haar Bachelor heeft ze de UX Design Master gevolgd bij Competence Factory. Elizabeth is nu werkzaam bij First Aid Marketing, waar ze samenwerkt met middelgrote bedrijven en A-merken. Ze ontwikkeld verschillende producten en geeft haar klanten gericht advies over conversie, SEO, UX en visual design en helpt zo organisaties en ondernemers online te laten groeien.
Diederick Diederick van Tellingen
Docent
Als kind was Diederick al geïnteresseerd in de interactie tussen mens en computer. Inmiddels is interaction design z’n vak: hij is UX-designer bij Blooming. Daar helpt hij bedrijven hun online performance en conversie te verbeteren. Dat doet hij met behulp van wireframes, ontwerpen en klikbare prototypes. En daar komt van alles bij kijken: van psychologische principes en usability-vuistregels tot eindeloos testen en doelgroepenonderzoek. Met een goede dosis enthousiasme leert Diederick je de kunst van wireframing én wat je eraan hebt in het werkveld.
Contactpersoon voor opleiding
Marianne Noiman
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Clientmanager Learning en Development
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Contact met deze opleider
Jaap van Wijk
Organisatie
Competence Factory - Creative Business School
Functie
Operationsmanager
Toon contactinformatie Fill 1 Copy 5
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement