
Training Aan de slag met contentmarketing
Lesgeld

Je wil met contentmarketing aan de slag. Slim, want het is een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken. Hoe en waar begin je? Wie is eigenlijk je publiek of doelgroep, waar bevinden ze zich en op welke content zitten ze te wachten?
Tijdens de training Aan de slag met contentmarketing krijg je concrete handvatten om structureel de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap, op het juiste moment en via de juiste kanalen. Je gaat in deze training, samen met expert
Je wil met contentmarketing aan de slag. Slim, want het is een van de beste manieren om potentiële klanten te bereiken. Hoe en waar begin je? Wie is eigenlijk je publiek of doelgroep, waar bevinden ze zich en op welke content zitten ze te wachten?
Tijdens de training Aan de slag met contentmarketing krijg je concrete handvatten om structureel de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap, op het juiste moment en via de juiste kanalen. Je gaat in deze training, samen met expert Mendy Pluim, praktisch aan de slag met zowel het bedenken als het maken van pakkende inhoud. Benieuwd? Neem een voorproefje van je volgende stap!
De training Aan de slag met contentmarketing is voor iedereen die op een snelle en effectieve manier zijn organisatie zichtbaar wil maken met goede informatie, bij de juiste mensen, op de juiste kanalen en met de juiste doelstellingen.
Denk aan: marketeers, communicatiemedewerkers, creatievelingen, fotografen, zelfstandig ondernemers, journalisten, contentmarketeers etc.
Optioneel: voor deze training is basiskennis over je doelgroep en social media handig.
Voor deze training gaan we uit van mbo+ denk-niveau.
- Je weet wie je wil bereiken en waar je deze doelgroep kunt vinden
- Je kunt je doelgroep met de juiste boodschap bereiken én in beweging brengen
- Je weet hoe je duurzame content creëert
- Je weet hoe je een content cyclus op kunt stellen om continu je doelgroep te bedienen met content
- Je kunt doelen stellen, kpi’s bepalen en de resultaten daarvan meten en analyseren
Tijdens de training Aan de slag met contentmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Doelstellingen bepalen
- Doelgroep bepalen
- Doelgroep bereiken: de juiste kanalenstrategie
- Ontdek de informatiebehoefte van je gebruikers
- Goede content creëren voor je volledige publiek
- Content plaatsen: frequentie en timing
- Contentkalender
- Plan-tools en analyseren (meten is weten)
